tirsdag 2. juni 2009

OSI Sykkel som rent idrettslag.

Kjære sykkelvenner.
Oslostudentenes IK Sykkel er nå registrert som et rent idrettslag. Dette innebærer et ansvar for klubbens medlemmer når det gjelder kunnskap og våre holdninger til doping. OSI Sykkel tar selvfølgelig fullstendig avstand fra alle former for doping. Styret vil i tiden fremover utøve en rekke tiltak for å informere om dette.

På oppfordring fra antidoping Norge har OSI Sykkel tatt standpunktet og vil i tiden fremover komme med en del informasjon og tiltak i forhold til hva det vil si å være et rent idrettslag. Dette skal i hovedsak foregå gjennom utøversamtaler og jeg vil så godt det lar seg gjøre gjennomføre dette på sosiale samlinger eller andre arrangement hvor jeg treffer den enkelte. Dopingkontakt i klubben er meg selv og alle spørsmål om dette temaet kan rettes til meg eller på epostlisten.

Jeg vil dessverre ikke kunne være istand til å snakke med alle medlemmene/ støttemedlemmene i den nære fremtid, så jeg vil oppfordre alle til å bruke litt tid til å kikke på hjemmesiden til Antidoping Her kan du se hvilken jobb som gjøres med antidopingarbeidet i Norge. Du kan også klikke på feks dopinglista og lese fakta om de forskjellige dopingpreparatene. Hva er egentlig CERA?? Les utredning fra statens legemiddelverk.

Gå gjerne også inn på rentidrettslag.no og les hva det innebærer for klubben å være registrert som et rent idrettslag.

God lesning!

Mvh Stian K. Evensen
Leder OSI Sykkel