tirsdag 20. mai 2008

Rittrapport: Nissan Cup Skullerud

Litt for sent kommer referater fra Nissan Cup på Skullerud.

Det er absolutt plass til flere OSIere på startstreken, og man blir en mye dyktigere syklist raskt å av å sykle noe ritt.

Espen Rekkedal:
Rittet på Skullerud gikk bedre enn forventa. Etter kraftprøva i helga
var beina tunge, og ein restitusjonstur på tirsdag utvikla seg til ein
herjetur på tørre stiar. Var dermed usikker på kor mykje beina ville
takle. Tok det litt rolig på førsterunda, og hadde bein til å kjøre
tre jamne runder. Hadde det tidvis svært moro, og fikk brukt opp
kreftene på den siste halve runda.

Ole Blokhus:

Var i tvil om jeg skulle starte i dag, har blitt kraftig forkjølet etter
Terrengsykkelrittet. Møtte opp, og kjørte en runde i løypa som oppvarming,
og kjente at kroppen ikke var så gal som jeg trodde. Endte opp som
tredjemann i M30-39 i dag, veldig fornøyd med det. Lå lenge og knivet med en
annen med Spider FRO, men siden han hadde svart og jeg hadde rød, gikk det
som det måtte gå, han endte på fjerde.

Per Andreas Norseng:
Lå lenge og knivet med en
annen med Spider FRO, men siden han hadde svart og jeg hadde rød, gikk det
som det måtte gå, han endte på fjerde.
-- Ole

Har tydeligvis gjort et dårlig valg der, for den ubehandlede varianten havnet på 6.-plass...
Spøk til side; Startet litt tregt, men fikk opp dampen etterhvert og fikk ristet av meg Knut. Hadde forøvrig samme "problem" med at en del ryttere føk forbi i de utekniske oppoverbakkene for så å ta dem igjen bortover og nedover. Passerte vel noen ryttere 2 ganger pr. runde før jeg klarte å dra ifra på sisterunden.
Totalt sett meget godt fornøyd og det var ikke langt opp til 4.-plass i alle fall, så mulig works ikke er så mye tregere enn sort...

Kom forresten i mål rett før Rune Høydal, så jeg fikk faktisk ikke sett en eneste eliterytter i aksjon, men det pleier å være et imponerende syn!

Knut Aaser:


Jippi jeg fullførte et ritt...

Jeg ladet opp med å bytte ut bremseveske, reparere calipern på bakbremsen og bytte ut væske. Monterte stans og byttet ut et knekt girøre fra lørdan og et ødelagt sete. Etter nesten et år er den lette snazne fulldempern min oppe og går igjen. En seier for siste-liten-mekkern

Den første runden gikk med på å omstille seg fra stiv 29" til fulldemper med litt pussige balanseøvelser.

Runde 2 gikk med til å lure på hvordan jeg kunne bryte uten å tape ansikt, men moralen steg betraktelig etter noen frekke forbikjøringer nedover og slalom mellom noen bevegelige reklameskilt for en viss selvstendig sportsbutikk. De tok meg lett opp jordbakka før jeg tok igjen nedover. De tenkte nok etterhvert på hva vitsen var med å peise så på oppover når en 85 kilos fyr dundrer forbi dem med en gang det ble teknisk og nedover gang på gang...

Ble tatt igjen av noen eliteryttere etterhvert, heldigvis litt senere og ikke så mange som ellers. Det er påfallende hvor effektivt de sykler og her er det mye å lære. De er litt kjappere oppover generelt men siger fra mer i terrenget enn i de bratteste bakkene og her kan jeg sikkert fobedre meg uten å trene. Etter de verste klatringene er jeg skikkelig ufokusert og litt passiv på det bortoverteknsike partiet, her må det kunne gå ann å hente inn mye tid.

Den siste ekstra turen over startløypa, prater vi ikke om ;\)

Hyggelig å se Espen like bak meg. Jeg tror jeg ikke er noe treigere enn ifjor, så Espen må ha jobba bra i vinter!

Johan Seland:
Min unnskyldning for dårlig plassering var nok en punktering, i etterkant ble jeg også sengeliggende et par dager med forkjølelse.

Jeg forsøkte å henge med fra start, men ble grådig sliten uten at jeg syntes det gikk spesielt fort. Håper noen turer til terrenget øker farten.

Lå i to runder å knivet med samme rytter, samtidig som en jevn strøm av eliterytter suste forbi. Jeg fikk etterhvert til fin flyt likevel.

På den ekstra sistesløyfen opp bakken var forhjulet tomt for luft, og da den første slangen min ikke ville ta luft fra patron, var Larsb snill og lot meg låne pumpen hans. Pulsklokka avslører at jeg brukte 11 minutter på slangeskiftet, så her er det litt å hente.

Trillet i mål som nest siste mann på 1:08.

Heldigvis er det muligheter for forbedring på Gullhaug.